Solidconcepts

“Hoe stiller je wordt, hoe meer je kunt horen.


Programma

Dit gaan we doen

DONDERDAG

Vanaf 12:00 uur

Aankomst

13:00-16:00 uur

Programma met mindfulness en zelfcompassie

17:00-18:00 uur

YinYoga

18:30-20:00 uur

Gezamenlijk diner

20:30-22:00 uur

Goed slapen met 'Sounder Sleep'-oefeningen

Vanaf 22:00 uur

Aanvang stilte



VRIJDAG

Stiltedag

07:30-08:30 uur

YinYoga

08:30-10:00 uur

Ontbijtbuffet

10:00-12:30 uur

Programma met mindfulness en zelfcompassie

13:00-14:00 uur

Lunch

14.30-17.00 uur

Programma met stiltewandeling, mindfulness en zelfcompassie

18:30-20:00 uur

Gezamenlijk diner

20:30-22:00 uur

Goed slapen met 'Sounder Sleep'-oefeningen



ZATERDAG

Van Stilte naar Stem

07:30-08:30 uur

YinYoga

08:30-10:00 uur

Ontbijtbuffet

10:00-11:30 uur

Mindfulness en zelfcompassie / Mindful bewegen

12:30-13.30 uur

Lunch, daarna einde stilte

13:30-17:30 uur

Workshop Stembevrijding

18.00-19.30 uur

Gezamenlijk diner

20:00-22:00 uur

YinYoga met klankschaalconcert



ZONDAG

07:30-08:30 uur

YinYoga

08:30-10:00 uur

Ontbijtbuffet

10:00-11:30 uur

Programma met mindfulness en zelfcompassie

12:30-13.30 uur

Lunch

13:30-15:00 uur

Afsluitend programma met mindfulness en zelfcompassie



Wat is......?

Mindfulness

Mindfulness gaat over gewaar zijn. Wat gebeurt er op dit moment, in je buitenwereld en in je binnenwereld. Wat merk je eraan op en hoe verhoud je je ertoe?


Een belangrijk onderdeel van mindfulness is erkenning, bijvoorbeeld van gevoelens. Wie zijn of haar gevoelens kan benoemen en ze ruimte geeft, ondervindt er minder last van. Emoties krijgen de tijd om uit te doven en obsessieve gedachten - die we vaak ook nog eens voor waar aannemen - nemen af.


Wie regelmatig mindfulness beoefent is minder vatbaar voor stress, angst, pijn, depressie en woede, zo blijkt uit onderzoek. Je aandacht, innerlijke rust, emotioneel evenwicht en gevoel van welbevinden nemen toe. Mindfulness heeft ook positieve gevolgen voor je immuunsysteem.


Meer lezen over Mindfulness (pdf)

Zelfcompassie

Zelfcompassietraining leert je om op een gezonde manier goed te zorgen voor jezelf en anderen.


Je krijgt onder meer inzicht in je drie emotie-regulatiesystemen (gevaarsysteem, jaagsysteem en kalmeringssysteem) en hoe ze je leven beïnvloeden. Je oefent met het vaker activeren van je kalmeringssysteem, ook in uitdagende omstandigheden.


Je opent je hart voor jezelf en maakt van een innerlijke criticus een innerlijke helper.


Meer lezen over Zelfcompassie (pdf)

YinYoga

YinYoga is een rustige, meditatieve vorm van yoga waarbij je langere tijd (3–5 minuten) in een houding verblijft en je je bindweefsel mild op rek brengt.


Ontspannen, verzachten in de houding, overgave, en vrede sluiten met discomfort. YinYoga is een verstillende beoefening, waarbij zelfzorg voorop staat.


Je verdiepen in een houding brengt een verdieping in jezelf met zich mee die weldadig aanvoelt. De houdingen worden meestal liggend, zittend of op handen en knieën uitgevoerd.


Yinyoga is heilzaam voor je gewrichten, het maakt je lichaam soepeler en vitaler, je voelt je beter en ‘ruimer’ in je vel, en energetisch worden blokkades opgeheven. YinYoga helpt je ook om je bewust te zijn van jezelf in je lichaam.